doku

Buddleja davidii (2020)

Vytržení daného objektu z jeho přirozeného prostředí zvyšuje zájem o jeho podrobnější zkoumání. Pohyblivá videoprojekce umístěná na strop klenby kláštera zobrazuje detailně – ze všech možných úhlů a stran – část keře Komule Davidova.

Komule Davidova zaujímá v přírodě hned několik funkcí: listy jsou zdrojem potravy skotu i koz, květy naopak přitahují velké množství motýlů; odtud pochází i jedno z jeho lidových jmen – motýlí keř.

V prostředí kláštera je vnímán spíše jako symbol, a to díky fialově zbarvenému květu. Fialová barva je označována za mystickou, za symbol spirituality, duchovna ale i srdečnosti. Vznikne sjednocením dvou opačných a kontrastních pólů – klidnou modrou a agresivní červenou. V západních církví je fialová liturgickou barvou symbolizující advent či postní dobu, za svou barvu ji přijali i biskupové a aarcibiskupové.

Květ ovšem postupně ztrácel v prostorách bez světlo svou přírodní barvu a tudíž se vytratila i jeho funkce symbolu. Vytržený symbol bez života pak postrádá smysl a květ se stává objektem neurčitého a nesmyslného zkoumání.

–Kateřina Fucsiková

Temporality (2020)

Buddleja davidii (2020)

Reciprocita (2020)

Třicet pravd (2019)

Bez názvu (2019)

Diaprojekce (2019)

Šmakuláda (2018)

Total Solo – příprava (2018)

Stadt in Nacht (2017)

Filmová projekce (2017)

Příběh II (2017)

Videoinstalace (2016)

Digitální odpad (2016)

Nedokončený příběh (2016)

Bez názvu (2015)

Videoinstalace (2015)

Bez názvu (2014)